پلی وود یک مصالح ساختمانی مقرون به صرفه و همه کاره است، اما بافت متخلخل آن می تواند مشکلاتی را در مورد ساختمان در فضای باز ایجاد کند. پلی وود عایق رطوبتی می تواند تا حد زیادی از تاب برداشتن یا پوسیدگی که ممکن است هنگام قرار گرفتن در معرض عناصر رخ دهد جلوگیری کند.

۱)آماده سازی پلی وود

یک فضای کاری تمیز راه اندازی کنید. یک منطقه مسطح و در فضای باز پیدا کنید و مطمئن شوید که از اشیایی که نمی خواهید به طور تصادفی روی آن رنگ بزنید خالی باشد. سپس، جایی را برای قرار دادن پلی ووددر حالی که آن را مهر و موم می کنید، تنظیم کنید. این می تواند یک اسب اره، مقداری روزنامه یا برزنت باشد که صاف روی زمین گذاشته شده باشد، یا روبروی دیواری باشد که بدتان نمی آید کمی کثیف شوید.

۲)  تمیز کردن پلی وود

از یک پارچه مرطوب برای پاک کردن گرد و غبار روی پلی ووداستفاده کنید. این به آماده سازی سطح برای سنباده زدن کمک می کند و هر گونه زباله ای را که ممکن است در فرآیند تداخل ایجاد کند پاک می کند. اگر طول تخته چندلای شما در ابتدا بسیار ناهموار است، با جاروبرقی با استفاده از امتداد برس جاروبرقی، باقی مانده آن را با جاروبرقی پاک کنید.

۳) سنباده زدن پلی وود

سطح را با سنباده ۱۸۰ تا ۲۲۰ سنباده بزنید. با مالش در امتداد دانه های چوب، پلی وودرا با کاغذ سنباده ۱۸۰ تا ۲۲۰ به جلو و عقب بکشید. صبور باشید و تمام قسمت هر تخته را به طور یکنواخت سنباده بزنید و مراقب باشید که هیچ نقطه ای را نادیده نگیرید. آنقدر سمباده بزنید تا تخته صاف شود و سمباده اثر دیگری به نظر نرسد.

کناره ها و انتهای تخته ها را هم سمباده بزنید، اما حتما دانه ها را دنبال کنید! انتهای آن می تواند به خصوص خشن و درشت باشد. برای این موارد، از کاغذ سنباده ۸۰ استفاده کنید.

۴) بتونه زدن پلی وود

پلی وودرا بررسی کنید و هر قسمتی را با بتونه چوب یا پرکننده چوب پر کنید. مقدار کمی از بتونه یا پرکننده چوب را روی یک چاقوی بتونه بمالید و با استفاده از لبه صاف چاقو آن را در سراسر دیوو پخش کنید. مطمئن شوید که شکاف کاملا پر شده است، سپس بتونه اضافی را بتراشید. همچنین بتونه را روی هر گونه دیووت در انتها و کناره های تخته بمالید. بگذارید بتونه یا پرکننده یک شب قبل از ادامه کار خشک شود.

۵) استفاده از لاک پلی اورتان برای آب بندی پلی وود

برای عایق رطوبتی قابل اعتماد از لاک پلی اورتان استفاده کنید. این محصول یک درزگیر معمولی است که عایق رطوبتی عمومی خوبی را فراهم می کند و همچنین با هزینه ای معقول به پروژه زیبایی پایان می دهد. کار با آن آسان است و به مهارت زیادی برای اعمال نیاز ندارد.

۶) سیلر زدن پلی وود

در قسمت جلو و پشت پلی وودسیلر سنباده بزنید. قبل از استفاده از سیلر پلی اورتان، یک لایه سیلر سنباده به منظور پر کردن تخته بمالید. سیلر سنباده را با چوب رنگ مخلوط کنید. سپس با یک قلم مو یک لایه نازک از سیلر را روی تخته بکشید و بگذارید حدود یک ساعت خشک شود سپس سیلر را به پشت تخته نیز بمالید. پس از آن، هر دو سطح را با کاغذ سنباده ریز مانند ۲۲۰ سنباده بشویید، خاک اره را از روی تخته جاروبرقی بکشید و آن را با یک پارچه چسبناک یا پارچه یدکی پاک کنید.

۷) لاک پلی اورتان بزنید

از حرکات بلند در امتداد دانه چوب استفاده کنید تا تخته را با یک لایه نازک لاک کاملاً بپوشانید. اجازه دهید این لایه اول کاملاً خشک شود، سپس لایه دوم را بمالید و بگذارید دوباره خشک شود. پس از خشک شدن این دو لایه، تخته را برگردانید و مانند قبل دو لایه به پشت بمالید.

لاک پلی اورتان بر پایه روغن حدود ۶ ساعت و لاک پایه آب حدود ۲۴ ساعت طول می کشد.حتماً توجه داشته باشید که کدام نوع را دارید و بین برنامه ها زمان کافی برای خشک شدن کامل آن بگذارید.

۸) ضد آب قوی برای پلی وود

ضد آب  را در یک سمپاش باغچه بریزید. این سمپاش‌ها اغلب برای سمپاشی آفت‌کش‌ها استفاده می‌شوند، اما برای اعمال درزگیر و لکه بر روی چوب نیز به خوبی عمل می‌کنند.اگر لکه شما به آن نیاز دارد، قبل از ریختن آن در سمپاش، لکه را با آب یا رقیق کننده دیگری که روی بسته بندی مشخص شده است مخلوط کنید.

۹) استفاده از روغن برای پلی وود

روغن را روی دو طرف پلی ووداسپری کنید. با استفاده از سمپاش باغ، پلی وود را  به طور مساوی بپوشانید. مطمئن شوید که تمام تخته و همچنین لبه ها را بپوشانید، سپس بگذارید روغن به مدت ۱۰-۱۵ دقیقه یا تا زمانی که دستورالعمل نشان می دهد خشک شود.پس از خشک شدن، از یک پارچه برای پاک کردن روغن اضافی استفاده کنید، سپس تخته را برگردانید و این مرحله را در طرف دیگر تکرار کنید.

 

 

گذاشتن یک نظر